The Dissertation Proposal Development Fellowship (DPDF)
The Dissertation Proposal Development Fellowship (DPDF) is a strategic fellowship program designed to help graduate students in the humanities and social sciences formulate doctoral dissertation proposals that are intellectually pointed, amenable to completion in a reasonable time frame, and competitive in fellowship competitions.
The program is organized around distinct “research fields,” subdisciplinary and interdisciplinary domains with common intellectual questions and styles of research. Each year, an SSRC Faculty Advisory Committee selects five fields proposed by pairs of research directors who are tenured professors at different doctoral degree-granting programs at U.S. universities. Research directors receive a stipend of $7500. Graduate students in the early phase of their research, generally 2nd and 3rd years, apply to one of five research fields led by the two directors; each group is made up of ten to twelve graduate students. Fellows participate in two workshops, one in the late spring that helps prepare them to undertake predissertation research on their topics; and one in the early fall, designed to help them synthesize their summer research and to draft proposals for dissertation funding. Fellows are eligible to apply for up to $5000 from SSRC to support predissertation research during the summer.
The program is administered by the Social Science Research Council and funded by the Andrew W. Mellon Foundation.
Mais informações em http://programs.ssrc.org/dpdf/A informação veio via Raquel no Twitter
Um comentário:
Cordiales saludos.
Nos es grato remitirle la dirección de DIALNET donde se encuentra registrado y almacenado un nuevo número de Enl@ce Revista Venezolana de Información, Tecnología y Conocimiento.
http://dialnet.unirioja.es/servlet/listaarticulos?tipo_busqueda=EJEMPLAR&revista_busqueda=7671&clave_busqueda=180041
Año: 2007, Número: 3
*
o
Editorial
Jesús Alberto Andrade
*
Artículos
o
Rodolfo Kusch: La búsqueda del sí-mismo a través del encuentro con el otro
Graciela Maturo
o
Participación ciudadana a través del Gobierno Electrónico : Caso, Centro de Gestión Parroquial "Jesús Enrique Lossada"
Alfredo Montilla, Angel Páez
o
Socialización del conocimiento académico con el uso de tecnologías de información y comunicación (TIC)
Rixio Nava Muñoz
o
La radio como herramienta para la promoción de la lectura
Alicia Montero, Cósimo Mandrillo
o
Sistemas y barreras de la comunicación en institutos universitarios tecnológicos del municipio Cabimas, Estado Zulia, Venezuela
Marhilde Sánchez de Gallardo, Milagros Nava Romero
Además, en la sección de Ensayo encontrará el trabajo:
El arte de pensar sin paradigmas
Rigoberto Lanz
NOTA: Sólo enviamos tres mensajes al año, anunciando la aparición de cada nuevo número. Si no desea recibir más mensajes, por favor envie su solicitud con el Asunto del mensaje: RETIRAR.
Gracias.
--
Enl@ce es una revista de la Universidad del Zulia VENEZUELA.
Arbitrada e indizada en los siguientes sitios:
Latindex (registro),
Redalyc
FONACIT (Venezuela)
REVENCYT
OEI (Organización de Estados Iberoamericanos)
Thomson & Gale,
DIALNET (a texto completo) y
CLASE Citas Latinoamericanas en Ciencias Sociales
ACCESS MY LIBRARY
http://www.latindex.unam.mx/larga.php?opcion=1&folio=15445
http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?tipo_busqueda=CODIGO&clave_revista=7671
http://rvitc.blogspot.com/
http://www.oei.es/ve32.htm
Postar um comentário